2012年11月19日月曜日

A night at Ten-Sushis 天寿しでのワイン会

Chef Amano-San
When we asked friends where they wanted to have sushis with Grand Cru wines they immediately answered Amano-San's Ten-Sushis restaurant...
グランクリュとお寿司を楽しむなら何処?と友人達に訊けば、まず一番に挙がるお店が天野さんの「天寿し」です。

More...
So we went there! The place is famous and busy and there are only 8 seats! So one needs to book in advance to get  a timeslot...
そういう訳で天寿しさんに伺うことになりました。地元ではよく名の知れた大変人気のお店で8席しかありませんから、かなり前から予約しなければいけませんでした。

Chief Amano served first sushis for white wines and then sushis for red. This was absolute top quality. I did also appreciate very much Amano-San's kindness and perfectly fluent english.
大将の天野さんは、白ワインにあわせた貝類や甲殻類のお寿司から始まり、次に赤ワインとの絶妙の組み合わせの握りを繰り広げてくださいました。素晴らしいお料理でした。私個人は天野さんの人柄と流暢な英語に大変感銘しました。

Regarding wines we had, in order
今回ご紹介したワインは以下の順です。

- Champagne Avize Grand Cru Blanc de Blanc by Pierre Callot
- Corton Charlemagne Grand Cru  07 by Antoine Petitprez Uliz
- Pavilon Blanc Margaux 2000
- Chassagne Montrachet 1er Cru Morgeot Domaine Henri Germain & Fils
- Charmes Chambertin Grand Cru 02 by Pierre Naigeon
- Pomerol Château Belle Brise 02

I quickly checked that all wines were in top form. They were. The two red wines showed both
nice and interesting evolutions. Comparing white wines was great fun too. I found the champain rather subtle.
私も簡単にワインの状態をチェックさせていただきましたが、どれも最高の状態でした。2つの赤ワインは素晴らしく興味深い熟成を見せてくれました。白ワインの競演も楽しかったです。シャンパンは比較的繊細でした。

Great thanks to those who attended, especially to M-San who provided us with the champain and Pavillon Blanc bottles.
ご参加くださった皆さん、そしてシャンパンとパヴィヨン・ブランのワインをお持ちくださったMさん、どうもありがとうございました。

Kind regards to all.

A few pictures below, more on FB!






Tasting reds with sushis is a serious matter

0 件のコメント:

コメントを投稿

You are welcome to leave messages. Thanks for avoiding flames.
コメントをお願いいたします。